بهجان از نگاه من ...

بهجان تنها یک روستا نیست، بلکه وطنی ترک ناشدنی است.بهجان دوستت دارم

بهجان از نگاه من ...

بهجان تنها یک روستا نیست، بلکه وطنی ترک ناشدنی است.بهجان دوستت دارم

واژه نامه شماره ۳

ردیف

واژه

تلفظ

معنی

1

کلیتینه

Keleteyneh

خرابه

2

سوتی

Sovati

شبیه به تونل

3

جیریم

Jirim

درز،لا

4

واگوشک

Vagooshak

چیستان

5

گلپ

Golop

جرعه

6

قلنگ ریز

Gholong riz

آب را از بالا در گلو ریختن

7

آغدی

Aghdey

دایی

8

گچ

Goch

گوشه، زاویه

9

دولاق

Doolagh

گرد و خاک زیاد

10

چیل

Chil

دهان

11

شپ

Shap

اندازه ی یک دست

12

شیریپ

Shirip

صدای برخورد دست با پس سر

13

چلغمه

Chalghameh

داغون ، خراب

14

تیف

Tif

پخش شدن(سر)

15

چلکیدن

Chelekidan

له شدن

16

دست پلکو

Dast pelekoo

با دست کثیف چیزی را کثیف کردن

17

شور

Shever

آویزان

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر

چندتا غلط املایی داشت تصحیح کردم!
آفرین خدا قوت!! ماشاالله فعالیا!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد