بهجان از نگاه من ...

بهجان تنها یک روستا نیست، بلکه وطنی ترک ناشدنی است.بهجان دوستت دارم

بهجان از نگاه من ...

بهجان تنها یک روستا نیست، بلکه وطنی ترک ناشدنی است.بهجان دوستت دارم

واژه نامه شماره 10

من خودم یادم نمیاد کی آخرین واژه نامه رو گذاشتم، ولی تاریخ وبلاگ میگه که 50 روز قبل تر بوده...

امیدوارم که بهجونیای عزیز و دیگر بازدیدکنندگان از این مطلب خوششون بیاد ...




ردیف

واژه

تلفظ

معنی

1

مرنگو

Merengoo

اسهال

2

کچرون

Kochroon

همه،کلاً

3

لت و کت

Lot O Kot

کسی را اذیت کردن

4

دماغوم نیمیا

Damaghom Nimiya

خوشم نمیاد

5

خوسیدن

Khosidan

خیس شدن

6

قاتغ

Qatogh

خورشت

7

قاتغ خوار

Qatogh Khar

به اندازه خوردن

8

لیزّه

Lizzeh

بهانه بی جا

9

سوم

Soom

باد سرد

10

بق

Boq

ناراحتی

11

شت

Shat

کنار

12

ذق

Zeq

دقیق نگاه کردن

13

پرپرسکون

Parparaskoon

سنجاقک

14

گروپ

Gooroop

دسته نخ

15

گگله

Gogoleh

چهار دست و پا راه رفتن

16

اووری

Ooveri

اون طرفی

17

ایوری

Iveri

این طرفی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد